Rejestracja telefoniczna: +48 61 426 94 00

Jesteś tutaj:

Strona główna > Implantologia

Co to są implanty?

To wykonane z tytanu małe "śruby", które po umieszczeniu w kości żuchwy lub szczęki doskonale się z nią integrują. Wszczepione implanty "zastępują" korzenie zębów i mogą stanowić oparcie dla jednej lub kilku koron.

Dlaczego implanty?

Implantologia dentystyczna to najlepsza terapia uzupełniająca utracone zęby. Implanty zastosowane zamiast tradycyjnych rozwiązań protetycznych:

• minimalizują zanik kości
  • nie wymagają szlifowania zębów
  • eliminują niedogodności i niepewność związaną z użytkowaniem protez ruchomych

Kiedy warto pomyśleć o wszczepieniu implantów?

W zasadzie każdy brak - jednego lub więcej zębów można uzupełnić przy użyciu implantów. Mimo, że początkowo implanty mogą wydawać się droższe, po podliczeniu wszystkich wydatków związanych z leczeniem tradycyjnym (np. konieczność regularnej wymiany innych uzupełnień protetycznych) nie ulega wątpliwości, że po kilku latach koszty te się wyrównają.

Czy implanty to rozwiązanie dla Ciebie?

Jedynie stomatolog może odpowiedzieć na to pytanie. Na podstawie badania i zdjęć radiologicznych może stwierdzić czy możesz poddać się zabiegowi uzupełnienia braków zębowych implantami. Implanty dentystyczne to idealne rozwiązanie dla większości osób z brakiem jednego lub kilku zebów.

Czy zabieg wszczepienia implantu jest bolesny?

Implantacja jest zabiegiem przeprowadzanym w warunkach ambulatoryjnych, do którego wykonania wystarcza zastosowanie znieczulenia miejscowego. Część pacjentów może doświadczyć pewnego dyskomfortu, przy którym może - ale nie musi - pojawić się niewielka opuchlizna, która znika w ciągu 1-2 dni.

lek. stom. Maciej Mikołajczak

Praktyka Implantologiczna